Alle berichten

De Gouden Reaal

Natuurlijk ligt het aan mij. Dat wil ik heus wel geloven. Iedereen die het niet met me eens is zal ook wel roepen dat het aan mij ligt. Laten we het daar dus maar op houden. Ik ben een rebellerend anarchistisch, dwars om zich heen schoppend stuk onbenul. Als je

Lees verder »

Davids Referendum

Leuk, die David Cameron, de premier van Engeland. Ik heb nooit zo op de man gelet en de politiek die in Engeland gevoerd wordt is ook iets dat ik eigenlijk totaal niet volg, maar dit vind ik toch wel heel cool van de man. Wat wil die David Cameron nou?

Lees verder »

Geweld ‘Niet Zomaar’

Dat is nou een pak van m’n hart. Ik maakte me echt al zorgen. Grote, grote zorgen. Maar dat hoeft nu dus niet meer. Goddank. Een heerlijke opluchting maakt zich van me meester en ik heb gewoon een brok in mijn keel, zo ontroerd ben ik. Ergens in mijn ooghoek

Lees verder »

Het Saucijzenbroodje

‘U bent niet de enige die het doet hoor. Er zijn wel meer mensen die dit doen. Daarom doen wij het ook ziet u? Anders schiet het niet op.’ Ze glimlachte me fijntjes toe terwijl ze dit zei en keek me stralend aan met kleine pretlichtjes in de ogen. Even

Lees verder »

Nuchtere Nederlander

In gesprekken met anderen of op radio & televisie hoor ik vaak dit ene zinnetje: ‘Nou, ik denk dat wij Nederlanders daar veel te nuchter voor zijn.’ ‘Huh?’ denk ik dan. ‘Waar baseer je dat op?’ Ben je nuchter omdat je niet stomdronken bent? Als je dat bedoelt snap ik

Lees verder »

De Japanner

Het is morgen precies een week geleden dat ik met nichtje T. uit eten ging bij de Japanner en sindsdien denk ik nergens aan dan aan het eten bij de Japanner. Serieus. Het was zo godsgruwelijk lekker dat de tranen over m’n wangen stroomden bij de allereerste hap en dat

Lees verder »

In de Bosjes

Vroeger, als je op vakantie ging, was de vraag wel eens: ‘wat doen we met de kat?’ Of: ‘Wat doen we met de honden? Een van de lolligste hoorde ik ooit eens bij een vriendin: ‘wat doen we met moeder?’ Dat is veranderd tegenwoordig. Althans: sinds ik in Harlingen woon.

Lees verder »

Passieloze Relatie

Twee hele weken lang ben ik met hem naar bed gegaan, avond aan avond. Telkens weer stelde hij me teleur. Ik weet niet wat het was – het klikte niet. Er was geen passie, geen chemie. Je kunt dat wel eens hebben in het leven. ‘Wat vond jij nou van

Lees verder »

Hannes en Jannes

Lang geleden leefden er twee mannen, beiden afkomstig uit hetzelfde stadje. Ze kenden elkaar niet, hadden nog nooit van elkaar gehoord. Het toeval wou, dat beide mannen tegelijkertijd besloten te verhuizen. Voordat hij de grote stap maakte wou Hannes toch eerst eens weten wat hem daar te wachten stond, in

Lees verder »

De PaasMan

Mijn Hemel Action, wat flik jij me nou??? Dit KAN toch niet??? Ben je nou echt totaal, helemaal en compleet van de pot gerukt? Wat is dit nou voor overspannen, neurotisch, geëxalteerd, onbeheerst, hysterisch, psychotisch gedrag? Kan je nou werkelijk niet even, heel even wachten? Dit is echt zielig! Serieus:

Lees verder »

De zoon van Tessa

Zo nu en dan hoor ik van de mensen uit mijn omgeving dat ik niet schijn te luisteren. Niet goed althans. Dat zou – tot op zekere hoogte natuurlijk – wel kunnen kloppen. Ik heb vaak momenten dat mijn gedachten gewoon wat afdwalen, zeker als het verhaal dat me verteld

Lees verder »

De Tegoedbon

De quiz waar ik aan deelnam werd steeds spannender. Telkens weer werd een nieuwe vraag op me afgevuurd en slaagde ik erin het juiste antwoord te geven. Tenminste: ik veronderstel dat ik het juiste antwoord gaf want ik zag de man tegenover me regelmatig tevreden knikken terwijl hij een notitie

Lees verder »

Onze Ondergang

Soms, eens in de zoveel tijd, ben ik wat aan het filosoferen. Niet vaak hoor, en ook niet zo lang, maar zo af en toe mijmer ik gewoon wat. Over het leven, het heelal. Het ontstaan van de mensheid. Ik dwaal af naar Darwin of verdiep me in Von Dannicken

Lees verder »

Puur Natuur

‘Zeven kilo,’ snikte ze aan de andere kant van de lijn. ‘ZEVEN kilo ben ik deze decembermaand aangekomen. Het ging juist zo verschrikkelijk goed met me dit jaar.’ Aan de telefoon had ik Elsa, een van mijn betere vriendinnen sinds de eerste klas van de lagere school. ‘Nououou’ sputterde ik

Lees verder »

Jan des Bouvrie sliep met honderden vrouwen

Woeeaaaaahhhh, die Janneman! Nee, niet Julio Iglesias is de grootste vrouwenversierder geweest. Niet Casanova. Niet Don Juan. Neeheee, onze eigen Janneman! God oh God. Je pist in je broek van het lachen bij het idee. ‘Ik was een ontzettende ondeugd’, verklapt Jan (70) in Volkskrant Magazine. Hahaha, die Jan! Daar

Lees verder »
De Rebelse Huisvrouw