Alle berichten

De Olijke Zalm

Kijk, dat is nou pas echt humor: Gerrit Zalm van staatsbank ABN Amro ‘hoopt dat de politiek in 2013 positiever gaat spreken over banken, zodat het vertrouwen in banken groeit.’ Een olijk lachende Zalm siert dit stukje in de krant. Heerlijk, die guitige blik. Op zich is die blije blik

Lees verder »

De Hapjespan

Ooit, heel erg lang geleden, had ik een collega wiens voornaamste activiteit bestond uit het leeghalen van zijn neus. Met zijn vingers. Het liefst met alle tien tegelijk. Het was walgelijk, gruwelijk en weerzinwekkend om hem constant achter zijn bureau aan te treffen met zijn arm tot aan zijn elleboog

Lees verder »

Het Kabelbaantje

Enkele jaren geleden ging ik naar Turkije met 2 vriendinnen en al weken van tevoren zag ik enorm tegen de vliegreis op. Sinds ik ooit, gezeten in een piepklein vliegtuigje (24 man) hoog in de lucht in een heftige sneeuwstorm terecht kwam waarbij op een gegeven moment zelfs even het

Lees verder »

Onze Johannes

Johannes voelde zich al een paar dagen niet zo lekker. Hij was wat uit zijn doen, dat kon hij duidelijk merken. Als hij linksaf wou sloeg hij rechtsaf en omgekeerd. Zijn fijne motoriek lag er op de een of andere manier even uit en zelfs met rechtdoor gaan had hij

Lees verder »

Nederlander van het Jaar

Vorige week was het weer zover: wederom werd de ‘Nederlander van het jaar’ gekozen. Weekblad Elsevier heeft koningin Beatrix uitgeroepen tot ‘Nederlander van het Jaar 2012.’ Hugo Camps beschrijft met veel pathos wat de redenen zijn geweest om deze keus te maken. Zo is er onder andere als reden genoemd

Lees verder »

Het Varken

Laaiend, woedend, witheet was ik vanmiddag in de supermarkt. Normaal gesproken ben ik een zeer vredelievend mens maar de vrede in mij was deze middag ver te zoeken. Wat was het geval: het was natuurlijk – want zaterdagmiddag eind december – loeidruk in de supermarkt aan de Zuiderhaven. Krankzinnig, een

Lees verder »

Beste Wim

Over politiek weet ik niet zo heel erg veel. Echt niet. En er zijn veel dingen die ik niet begrijp. Maar misschien is er één klein dingetje dat je me uit wil leggen. Ja? Kan dat even? Vind je het niet vervelend? Kijk, het zit namelijk zo: je hebt heel

Lees verder »

Bruine Boterhammen

Vanochtend keek ik naar het journaal, het was een uur of half negen. Slaperig, half rechtop gezeten en ondersteund door wat kussens, keek ik naar het leed dat weer over ons uitgestort werd totdat mijn hart een sprongetje maakte. ‘Nederlanders zijn niet goed op de hoogte over feiten en fabels

Lees verder »

Erik & Vestia

Een lief klein jongetje, dat was Erik. Erik Staal. Hij werd geboren in 1951 en zijn ouders hielden heel veel van hem. Erik was een leuk joch en deed flink zijn best op school. Zijn papa en mama waren dan ook erg trots op hem. Het enige kleine probleempje was

Lees verder »

50 Tinten Grijs

  Wat ik me nou de hele tijd afvraag: hoe kan het dat Anastasia überhaupt de relatie met Christian overleefd heeft? Ik heb het over ’50 Tinten Grijs’ waarin Anastasia om de zoveel bladzijden ‘uit elkaar spat’ dank zij Christian. Als je telkens ‘uit elkaar spat’ dan begeeft je hart

Lees verder »

Epos

Ooit besloot ik een boek te schrijven en begon hier vol goede moed aan. Ik had geen zin er een banaal flutboekje van te maken. Nee, het moest een epos worden a la ’Gone with the Wind ‘ of de Bijbel. Zoiets. Miljoenen, miljoenen mensen over de hele wereld zouden

Lees verder »

Code Oranje

Ik heb de hele middag in m’n bikini in de achtertuin liggen wachten tot het eindelijk eens zou gaan beginnen, maar nee, er gebeurde niets. Tegen de avond, toen de zon onder was gegaan, ging ik maar eens naar binnen – het begon wat af te koelen. Eenmaal binnen twijfelde

Lees verder »

Echte Liefde

Het is goed te weten en te zien dat er in een wereld vol narigheid hier en daar toch nog zoiets moois bestaat als De Echte Liefde Die Standhoudt. Hadden we in het verleden al heel wat ongelukkige liefdes à la Romeo & Juliet, Heloise & Abelard, Tristan & Isolde,

Lees verder »

Bert is Boos

Het zit Bert niet mee tegenwoordig. Leek het hem vorig jaar nog zo godsgruwelijk voor de wind te gaan nadat hij zijn vertrekpremie had opgestreken van een kwart miljoen en ook nog eens 150.000 euro had geïncasseerd om zijn pensioengat te dichten, tegenwoordig breken er toch wat mindere tijden aan

Lees verder »

Maya

Zojuist weer iets schokkends gelezen: Leden van de Russische Staatsdoema hebben televisiezenders gewaarschuwd niet te veel aandacht te besteden aan het vergaan van de wereld. Volgens de Maya-kalender zal dit op 21 december geschieden. De Leden van de Staatsdoema zijn ‘bang dat de informatie negatieve effecten kan hebben op de

Lees verder »
De Rebelse Huisvrouw