Alle berichten

Griep!

Toen ik met mijn blog begon was ik van plan te gaan schrijven over belangrijke en zinvolle dingen. Dat is me tot op heden geen enkele keer gelukt. Ook was ik van plan mijn blog niet te gaan vervuilen met onzinstukjes die zouden gaan over aangebrand eten of over het

Lees verder »

Dag Knol

Dag Knol! 250 dagen. Het is vandaag precies 250 dagen geleden dat je ons verliet en eigenlijk vind ik dat het nu lang genoeg geduurd heeft. Serieus. Pap en mam vinden dat ook wel – ik merk dat aan alles. Kun je niet eens wat van je laten horen? Hoe

Lees verder »

De Koningsgracht

‘En dan nu majesteit, het Nationale Cadeau. Hier hebben we in het geheim maanden en maanden aan gewerkt. We wilden u graag, zo ontzettend graag, iets geven dat uit ons aller hart komt. Iets bijzonders. Iets spectaculairs. Iets waar u en de rest van het Nederlandse volk met smart op

Lees verder »

Knijpende Moeders

EEN keer. Precies EEN keer in mijn leven heb ik het gedaan. En nog wordt het me wel eens voor de voeten geworpen. Laatst nog, op een verjaardagsfeest. We zaten met een man of 20 bij elkaar en toen moest het toch weer even gezegd worden. En je ziet de

Lees verder »

Het Jurkje

Shoppen is niet mijn ding en dat is het ook nooit echt geweest. Sterker nog: ik heb een bloedhekel aan dat winkel in winkel uit gedoe. Bij winkel nummer 3 heb ik eigenlijk al de balen en wil ik naar huis. Of naar de kroeg. ‘Het is echt ongezellig hoor,

Lees verder »

Kleine Einsteins

Waarom denken veel ouders toch altijd dat hun kind hoogbegaafd is? Niet zo lang geleden voerde ik een gesprek met vriendin K. Het was eigenlijk geen gesprek. Vriendin voerde een monoloog. Ik hoefde helemaal niets te zeggen. Aan de ene kant was dat wel makkelijk maar na 2 uur had

Lees verder »

Matras der Schuld

Er zijn veel dingen waar ik als moeder in te kort schiet. Dat weet ik. Pedagogisch ben ik ook niet altijd even verantwoord bezig. Zo kwam mijn dochter als klein meisje, het was in groep 3, eens thuis met de wijze woorden van juf Jannie: ‘van juf Jannie mogen we

Lees verder »

Vervolg ‘De Hapjespan’

—–Oorspronkelijk bericht—– Van: Piet Puk [mailto:pietjepuk@gmaill.com] Verzonden: woensdag 13 februari 2013 16:38 Aan: Lilian Beste Lilian, Via via werd me de link van je blog toegestuurd en men benadrukte dat ik vooral het verhaal ‘De Hapjespan’ zou moeten lezen. Waarom ik juist dat verhaal moest lezen was me niet helemaal

Lees verder »

De Mol en het Gas

Dag lieve mensen. Ik woon in Groningen. Daar had ik ook een heel leuk huisje waar ik veel van hield. Ja, ik spreek inderdaad in de verleden tijd, klopt. Dat ‘had’ en ‘hield’, ja, ja, u hoort het goed. Het is ook verleden tijd ondertussen. Dat zit namelijk zo: het

Lees verder »

Zus van mijn dochter

Standaard maak ik hetzelfde grapje met de vrienden of vriendinnen van mijn dochter als ze hier voor het eerst binnenkomen: ‘hallo, ik ben Lilian, haar oudste zus’ waarbij ik een hoofdbeweging maak naar mijn dochter die dan naast me staat en doet alsof ze niets hoort. Heerlijk, die onzekere blikken!

Lees verder »

Open Sollicitatie

Het wilde absoluut niet lukken vandaag, het schrijven van een stukje. Echt heel irritant. Vol goede moed dook ik achter m’n pc en ik dacht: ‘kom maar op met al die bevlogen gedachten’ maar het enige dat volgde was een oorverdovende stilte. Dat had ik dus vandaag. Ergens, in de

Lees verder »

Het Patatje

‘Zo dames, wat zal het zijn?’ Mijn vriendinnen en ik keken elkaar even aan. We zaten in een shoarmatentje in de buurt van het Rembrandtplein, het zal een uur of drie ’s nachts geweest zijn. Na een avond stappen waarbij we veel gedanst, gelachen en in iets mindere mate gedronken

Lees verder »

De Koekjes van Verkade

Daar stonden we dan in de file, eentje waar maar geen eind aan leek te komen. ‘Ik zei het je toch?’ zei manlief licht geïrriteerd. ‘We hadden hier nooit aan moeten beginnen.’ Ik zei niets en keek schuldbewust naar buiten. Mijn gedachten dwaalden af en ik maakte een lijstje van

Lees verder »

Stakend Ambtenaartje

Beste EU-ambtenaar. Ik heb vandaag echt even gelachen om en met u. Serieus. Het was een fractie van een seconde, maar toch. Mijn oog viel namelijk op deze leuke krantenkop: ‘EU-ambtenaren staken om salaris.’ De dag was grauw en grijs en ik had de hele ochtend al jankend onder mijn

Lees verder »

De Ooglidcorrectie

Eindelijk had ze de knoop doorgehakt: ze zou een ooglidcorrectie laten uitvoeren. Vriendin K. vond dat het nu wel genoeg was met haar hangende oogleden. ‘Ik zie er niet uit man, ik lijk wel 80’ riep ze af en toe wanhopig uit. Dat laatste vond ik heel erg meevallen maar

Lees verder »
De Rebelse Huisvrouw