Alle berichten

Over grijze dagen, blauwe bessen en bankzitten

Hallo lief dagboek! Het is zaterdag 4 januari en vandaag hebben we gegeten bij oom H. en buuf Annie. Ze wonen niet samen, maar buuf Annie kent de weg in de keuken van oom H. prima en ze had een overheerlijke zuurkoolschotel gemaakt. ‘We gaan ‘m dit jaar flink uit

Lees verder »

Thank you for the Music

Lief dagboek, Ondertussen hebben we het nieuwe jaar te pakken en ik moet mijn stukje even finetunen, maar ik lig uitgeteld op de bank en ik ben zo gaar als… als… Hm. Ik ga even aan de Chat vragen wat ik hier zou kunnen invullen, wacht even. Ben ik weer.

Lees verder »

Over Voornemens en De Moed der Wanhoop

Halllloooo lief dagboek! Nog even en het jaar zit er weer op en ik begrijp gewoon niet hoe het kan, want het jaar is voor mijn gevoel nog maar net begonnen! Wat is er toch aan de hand met de tijd? Elk jaar lijkt steeds sneller te gaan en ik

Lees verder »

Over Vriendinnen, Madrid en Taarten

Hallo lief dagboek, Ik volg nog steeds het nieuws, maar ik betrap mezelf erop dat ik steeds vaker denk: misschien moet ik er toch maar mee ophouden. In het Engels zeggen ze: ignorance is bliss, wat zoveel betekent als: onwetendheid is gelukzaligheid, maar ja, of je daar wat mee opschiet?

Lees verder »

De Suikerautomaat

Lief dagboek, Vorige week was ik een dag in de war, vandaar dat er geen stukje was; toen ik het op donderdag moest inleveren, verkeerde ik in de veronderstelling dat het woensdag was. Het was al met al ook een redelijk drukke week; dochter is in het land, en vriendin

Lees verder »

Over pa, Predestinatie, de Tuinman & de Dood

Lief dagboek, Terwijl ik dit schrijf is het woensdagavond en wordt de wereld om ons heen steeds krankzinniger. Ik volg nog steeds het nieuws, ondanks het feit dat ik me ooit voorgenomen had dat wat minder te doen, maar erg vrolijk word ik er niet van. We zitten met z’n

Lees verder »

Dag mijn allerliefste vadertje

Lief dagboek, Vandaag vier weken geleden hebben we mijn allerliefste vadertje verhuisd naar zijn nieuwe plekje. Hij zat naast me in de auto en genoot van het ritje door Harlingen. ‘Nog even langs de Liemendijk kind! Nog even over de Noorderhaven! Zullen we binnenkort weer eens naar de Chinees? Wat

Lees verder »

De Rode Schoenen

Hallo lief dagboek! Al met al zijn dit drukke weken. Pa is dan weliswaar verhuisd, er staan nog heel wat spullen in zijn appartement die ik inpak voor de kringloop, en dan vooral spullen waar ik vijf jaar geleden nog geen afscheid van kon nemen: de rode schoenen met hoge

Lees verder »

Beautiful People

Hallo lief dagboek, Ik maak het niet te lang dit keer, ben een beetje gaar. De afgelopen twee weken waren namelijk nogal druk in verband met de verhuizing van pa, die Harlinga verlaten heeft en nu op een plek woont waar hij meer zorg krijgt. Vandaag is hij definitief verhuisd

Lees verder »

De Mooiste Dagen

Hallo lief dagboek! Mijn oma zei altijd: ‘Het leven, het leven,’ en dat betekende zoveel als: het ene moment gaat alles goed, maar voordat je het weet staat alles op z’n kop. Dat was afgelopen dinsdag ook het geval, toen het niet goed ging met man. De ambulance was er

Lees verder »

De Keukenprinses

Hallo lief dagboek! Voor wie mijn dagboek wel eens leest is het vast duidelijk dat ik niet zo dol ben op koken; niet omdat ik het niet kan, maar omdat ik het zonde vind dat er zoveel stappen nodig zijn voor iets wat in 5 minuten op is. Meestal eet

Lees verder »

Pino’s Logeerpartij

Hallo lief dagboek! Vanwege pa twijfelde ik tot op het laatst of ik nog naar Spanje zou gaan, maar 10 minuten voor vertrek verzekerde man me dat ik met een gerust hart het vliegtuig in kon stappen en dat deed ik dus. De situatie met pa is stabiel. Heb elke

Lees verder »

Het Dilemma

Hallo lief dagboek!Man is de laatste dagen in een opperbest humeur, en dat komt volgens mij omdat ik volgende week weer even naar Spanje ga. ‘Blijf zo lang je wilt,’ zegt hij telkens, of: ‘Je hoeft je om mij geen zorgen te maken hoor, ik red me prima.’ Hij zegt

Lees verder »

De Wijnkelder

Hallo lief dagboek! Hoe meer ik bezig ben met mindfulness, hoe meer ik me erover verbaas dat dit er niet vanaf de wieg in gestampt wordt. ‘Jammer, dat de overheid dit niet wat meer stimuleert, het zou goed zijn voor heel veel mensen’ zei ik tegen man. ‘Ja, jammer’ mompelde

Lees verder »

De mindfulnesstactiek

Naar pa. Probeer soms bij pa te vissen over vroegere vriendinnetjes, maar het enige dat pa zegt is: ‘Ik ben de vrouwen altijd ter wille geweest.’

Lees verder »
De Rebelse Huisvrouw